Jul 16, 2011

Encik B

Lebih 2 hari saya tak meng update entri,ini pun dah rindu sgt nak blogwalking.Maaf yer,gara-gara kesihatan diri yang tidak berapa baik.Kelmarin lepas bangun-bangun tido,nampak  encik B(bintik-bintik merah) di tangan.Mase tu dah risau giller,chicken pox ke?Eh,tak mungkinlah kan.Kecik-kecik dulu dah kena.

Lama kelamaan makin banyak pula yang timbul.Gantalnya jangan nak cakap..maha Hebattt ohh.Ingatkan kejap je simtom ni  so tak adalah pergi klinik.Dalam hati kata “ala..kejap jer ni puunnn.kejap lagi ok lah”. Malam tu dah seluruh badan pulak encik B visit sambil tinggalkan cenderahati berupa bintik-bintik kecil gatal tuh pada saya.Ha..ambik kau,tadi pandang rendah kat encik B,rasakan!!jangan harap nak tido lena.
Dengan penuh penyesalan didada,saya pun cuba untuk melelapkan diri dengan sedaya upaya akhirnya usaha saya berjaya pada pukul  4.30 am! Keesokannya barulah saya pergi berjumpa doktor.Round punyer round boleh pulak sume klinik tutup.Last last pergi hospital .Mesti encik B ckp dalam hati,Ek elleh…stakat gatal2 gi hospital hahaha..Saya pn tutup muka.Malu..

Doktor nak injek saya tak mau.Dengan suara merayu dan senyumam manis serupa kerang wangi saya pun kata kat doktor,"doktor..boleh tak saya tak nak injek hehe.Bagi ubat je lah yeh yeh? Dan doktor tu pun cair dgn saya.(Perasan..panggg sekali)
Hadiah doktor kepada saya, Tarra…


Ubat Chlorpheniramine Maleate tuk kegatalan yang sgt over n Calamine lotion yang terkenal dengan ketereran dia melegakan iritasi kulit atau gatal2.
Nak upload pic tgn ..takut korang muntah hijau jer tengok ..so baik tak payah kan.Gunakan  kekreatifan imaginasi anda untuk mendapatkan gambarannya.

Moral of the story is,encik B sgt kuat,jgn pandang dia sebelah mata hehe.klu sakit pergilah awal ke klinik bedekatan untuk diperiksa ok.Jangan biarkan melarat

2 comments:

  1. mengada! mengada! mengada! post yang sangat mengada. HAHA

    ReplyDelete
  2. :P skali skale riz hehe.tpi kan ....watch ur word rid,nnti encik B dtg mlawat awk pla kang hehehe.

    ReplyDelete

Footer