Aug 2, 2011

ahlan wasahlan

Yeeahh..dah nak raya.I like!Alhamdulillah ,pada tahun ini dapat lagi kita merasai nikmat berada di dalam bulan Ramadhan.Puasa kali ini amat istimewa kerana saya dapat menjalaninya bersama keluarga terchenta.*double like!


Almaklumlah,sebelum ini berpuasa di universiti.Puasa kat U ni pham2 je lah kan.Juadah berbuka nye sekadar yang termampu,sahurnya kadang2 bangun kadang2 tidak.Bila kelas petang je mulalah mengantuk dan menjadi hobi tengok jam kat dinding or jam sendiri sehingga berpuluh kali tengok jam tu kan *bukan saya tapi kawan2 sy :).Dengan harapan jam tu akan bertukar ke pukul 6.00pm bile tenung lelame hehe.Sekarang bila dah berada di rumah,pukul 4.30pm dah gerak gi bazar.Excited punyer pasal.


Kepada semua,saya ingin mengucapkan selamat menjalani ibadah berpuasa di bulan yang penuh barakah ini.Jom melipat gandakan amalan dan meningkatkan rasa syukur atas segala nikmat kurniaanNya. Ikhlas dari saya dan suami keluarga.
Buat renungan;
 “Setiap amal yang dilakukan anak Adam adalah untuknya, dan satu kebaikan dibalas sepuluh kali lipatnya bahkan sampai tujuh ratus kali lipat. Allah Ta’ala berfirman, ‘Kecuali puasa, itu untuk-Ku dan Aku yang langsung membalasnya......."-Muthafaqun​ 'Alaih


~Allah membalas berdasarkan keikhlasan dan mujahadah seseorg itu.. wallahualam..

1 comment:

  1. salam ramdhan jgk..tima ksih bnyk2 ats komen awk..smoga pa yg b'laku akn m'mtangkn kita suma..insyaAllah..

    ReplyDelete

Footer