Aug 2, 2011

ahlan wasahlan

Yeeahh..dah nak raya.I like!Alhamdulillah ,pada tahun ini dapat lagi kita merasai nikmat berada di dalam bulan Ramadhan.Puasa kali ini amat istimewa kerana saya dapat menjalaninya bersama keluarga terchenta.*double like!


Almaklumlah,sebelum ini berpuasa di universiti.Puasa kat U ni pham2 je lah kan.Juadah berbuka nye sekadar yang termampu,sahurnya kadang2 bangun kadang2 tidak.Bila kelas petang je mulalah mengantuk dan menjadi hobi tengok jam kat dinding or jam sendiri sehingga berpuluh kali tengok jam tu kan *bukan saya tapi kawan2 sy :).Dengan harapan jam tu akan bertukar ke pukul 6.00pm bile tenung lelame hehe.Sekarang bila dah berada di rumah,pukul 4.30pm dah gerak gi bazar.Excited punyer pasal.


Kepada semua,saya ingin mengucapkan selamat menjalani ibadah berpuasa di bulan yang penuh barakah ini.Jom melipat gandakan amalan dan meningkatkan rasa syukur atas segala nikmat kurniaanNya. Ikhlas dari saya dan suami keluarga.
Buat renungan;
 “Setiap amal yang dilakukan anak Adam adalah untuknya, dan satu kebaikan dibalas sepuluh kali lipatnya bahkan sampai tujuh ratus kali lipat. Allah Ta’ala berfirman, ‘Kecuali puasa, itu untuk-Ku dan Aku yang langsung membalasnya......."-Muthafaqun​ 'Alaih


~Allah membalas berdasarkan keikhlasan dan mujahadah seseorg itu.. wallahualam..

Jul 29, 2011

kaki ayam

{Image source:Flickr.com}angml
Istilah berkaki ayam ini sejak zaman purbakala dahulu telah wujud.Sedangkan mereka pun menjalani hidup dengan berkaki ayam sepanjang masa.Berbeza dengan zaman kini,pelbagai jenama kasut ada di pasaran.Jadi manusia zaman sekarang akan berkaki ayam apabila?
  • Of course lah  bila nak masuk rumah
  • Masa drive (selalunya sindrom berkaki ayam waktu drive ini berlaku pada golongan wanita)
  • Berada di kawasan batu refleksologi(time ramai org mesti je,malu lah kalau org tengok tak tahan sakit)
  • Mahu menunjukkan dirinya dapat mengawal emosi dan kesakitan dengan berjalan di atas kaca
  • Teringin meniru gaya artis kesayangannya Elyana
  • Nampak padang hijau terbentang luas (automatik rasa nak bukak kasut dan mahu lari dan menjerit "Lihatlah dunia..i'm freeeee!!!!)
  • Berangan nak jadi Cinderella dan menunggu putera idaman memulangkan kasut yang tertinggal di tangga(zaman sekarang ini lif,ada ke orang tertinggal kasut dalam lif? )


p/s:Sile abaikan 2 point paling bawah.

Ok sebelum melalut lebih kelaut baik saya bagi contoh setakat itu sahaja dahulu.Pelbagai situasikan?respon dari pelbagai situasi itu ada yang merupakan kebiasaan,ada yang persis keajaiban,ada yang tampak rasional dan ada yang fantasi.

Saya ingin membawa anda keluar sedikit dari situasi2 tadi.Kita analogikan sepatu itu sebagai akhlak.Bukan itu yang menjadi persoalan pokok,cuma yang ingin saya sampaikan pilihan untuk menjalani hidup ini ada ditangan kita.Mahu berkaki ayam atau mahu bersepatu.Sedih tatkala melihat ramai diantara kita yang jauh tersasar,berjalan di atas dunia dengan sepatu buruk,koyak rabak,kotor dan tidak pernah berbasuh.Pesan saya;

Jika ingin besepatu maka pilihlah sepatu(akhlak) yang paling baik kondisinya serta cantik agar perjalanan kita di dunia ini akan lebih lancar untuk menuju ke destinasi.Jika kita memilih untuk berkaki ayam maka jadilah seperti wali Allah,Sheikh Bisyr bin Harits RA manusia yang tidak pernah memakai alas kaki.Apabila ditanya " Bisyr, apakah sebabnya engkau tidak pernah memakai alas kaki?"Jawabnya, "Ketika aku menghadap Allah (beribadat kepada Allah), aku sedang berkaki ayam."Dan Allah telah jadikan dunia sebagai permaidani.
Bermaksud Bisyr memenuhi setiap saat hidupnya dengan beribadat kepadaNya.Renungan bersama :)

Jul 19, 2011

Segmen : Saya Blogger Ipta/s


As salam.Macam biasa lah kan.Malam-malam macam ni rajin nak sertai segmen.Segmen kali n tampak menarik.Keputusan UPU pun baru keluar haritukan.So memang kene sangat segmen ini dibuat.Objektifnya supaya junior2 yang berjaya menempatkan diri di universitidapat mencari kawan2 atau senior2 di universiti masing2.Nanti senang lah kan nak bertukar idea or tanya2 pe2 yang patut.

So..sy sebagai senior ni *(cehh..seniorlah sgt) terase teruje nak join segmen ni.Harap2 dapat lah jumpe junior saya hehe.Dan yang paling menarik..segmen ini tiada tarikh tutup!
.
.
.
.

 Bachelor of Science (Hons) Data Communication & Networking 
.
.
.
Nak join? clik SINI

Jul 18, 2011

weird house!!!

Pasti kita semua punya impian untuk memiliki sebuah rumah yang cantik bukan?Standart lah nak rumah kondo ke  banglo ke,3 4 tingkat.Kalau boleh nak rumah ade lif ye dok?heheTapi tak semua orang dalam dunia ni punya citarasa yang NORMAL!Betul,tak tipu.Ada orang yang suke rumah dia dalam bentuk pelik2.Tak caye?Jum layan picture2 ni
Dan Stiver
Dayton Kentucky US
Mushroom House


Przemow666
Poland - Szymbark near GdaƄsk,
Rumah terbalik
JoniRae
Maxico,Kettle House

Stksave27
Hallam Pennsylvania
Shoe House
Centrum Rezydent, Sopot
Crooked House

House between mountain

Lerxst Ohio
Carlisle Ohio
Space House
Bobby Siliato
New Egypt, New Jersy US
Soccer Ball House
LemonHalf
Wyoming Michingan
Taco House
{image sorce:Flickr.com}

Ha..pelik tak pelik diorang ni.Tapi unik kan.
So ada tak yang berkenan nak jadikan rumah korang :)


GiveAway cik Dil : Kami nak banner flash dan doodle FREE


hehe..lagi satu GA tuk hari ni.
Tarikh tutup also 31 July 2011
Hadiah dah tau kan?
Tu yang tulis kat atas tu hihi.
Sounds good right?
Besh nyer klu dapat banner flash
Sape-sape nak join sile tekan DISINI

Tag
Jaslin
Natasya

Footer