Jul 13, 2011

Apa yang anda patut tahu tentang HP


ok,entry kali ni panjang yep.Seperti yang dah sedia maklum,Harry Potter & The Deathly Hallows Part 2 akn mula ditayangkan di pawagam2 sluruh dunia pada 15 July .Hujung minggu nie pulak! Korang excited tak?sy excited giller.Final episod tu,rugi klu tak gi tengok.So jum lah reramai serbu itu panggung.Tapi sy yakin ramai org kat luar yang masih blum mengetahui tentang kisah HP ni.

Jadi kepada anda yang decide nak tengok HP tapi tak pnh bace novel,atau org yg baru nak kenal2  dan mengetahui sikit sebanyak tntg fav siries sy nie atau org yg dah lupa mcm mne kisah HP (brape byk atau la) ni khas tuk korang.So tak de lah korang ter nganga je dlm pggung tak pham crite kan hehe :) enjoy ~~
{Image source:Flickr.com}Jeremiahrevira
  • Siri ini diadaptasi dari 7 novel garapan JK Rowling
  • 8 Filem berjaya dihasilkan dalam 10 tahun
  • Harry,Ron,Hermione 3 sahabat karib
  • Hogwarts merupakan sekolah mereka
  • Pelajar Hogwarts dibahagikan kepada 4 buah rumah Griffindor,Hufflepuf,Ravenclaw and Sylterin(rmh yang melahirkan ramai ahli sihir jahat)


{Image source:Flickr.com}Rocketalk


  • Voldermort / U-Know-Who pembunuh parents Harry
  • Sumpahan membunuh Voldermort kpd Harry itu berbalik kepada dirinya lalu dia tidak berkuasa lagi
  • Harry selamat dan membesar sebagai seorang yang terkenal "The Boy Who Live"/ "The chosen one"
  • Voldermort mengumpul kekuatan nya semula untuk membunuh Harry dah telah memisahkan rohnya kepada 7 bahagian(disimpan dalam horcrux)supaya tidak dirinya tidak terkalahkan .
  • Harry,Ron dan Hermione mengembara mencari dan memusnahkan Horcrux2 
  • Azimat maut terdiri daripada tongkat elder, Jubah halimunan dan batu hikmat
  • Voldermort mencari kesemua azimat maut ini untuk menjadi tuan kepada Maut agar Harry tidak dpt menewaskannya

{Image source:Flickr.com}Jeremiahrivera

  • Professor Snape Pengetua baru Hogwarts selepas kematian Prof Albus Dumbledor.Watak jahat yang sebenarnya baik!!! Akhirnya terkorban dmi Harry.
  • 7 sahabat tunggak utama novel Harry,Ron,Hermione,Ginny,Luna Lovegood,Draco Malfoy.
  • Filem yang terakhir menyaksikan terkorbannya beberapa orang ahli shr yang rapat dgn harry ,Fred n Mad Eye.
Mahu lagi?Nantikan dengan penuh debaran di pawagam berdekatan :)

Jul 12, 2011

Kuah Kacang

{Image source :Google.com}
Sekadar gambar hiasan,x de kene mengene dengan kuah kacang mahupun nasi impit

Hai guys,hari nie kite bawak mood raya sket ok.Tak lame lagi ramadhan akan menjelma,lebih kurang 18 hari jer lagi.Sume tak sabar2 nak puasa an,lagi2 nak raya sakan hehe.Kaum2 hawa dah habis ganti puasa blum?Kalau belum tu cepat2 lah yer habiskan.Nanti kene bayar fidyah pula kalau tak berganti.Ok2,tanpa melengahkan masa jum kite checkidout resepi kuah kacang yang menjadi hidangan wajib di pagi raya .

First skali sedia kan bahan2 nie dulu.Supaya senang,x de lah tercari-cari dalam almari ,klu tak de terpakse pla terkejar-kejar nak kene gi kedai bli brg yg tiada..dah naik motor..kunci mtr plak tertinggal dlm rumah..kene balik masuk dlm rumah..pastu lupe plak kunci letak mane hahaha kan dah susah! 

Bahan-bahan
1 OR 1/2 kg kacang tanah
7 biji bawang kecil
2 ulas bawang puteh
 1 bji halia
3 senduk cili kisar
(yg nie klu korang pakai cili kering rendam dlu then bru blndr)
4 batang serai (ketok2/ dihiris halus >prefer hiris lebeh sedap)
1 mangkuk air asam jawa
Gula n Garam secukup rasa
Minyak masak

Cara-cara
Memule gorengkan kacang yang banyak2 tu kat dalam kuali..igt,tanpa minyak tau.Lepas dah masak,tgk wrne dia dah berubah jadi coklat2 kegelapan tu dah leh angkat lah.
Separuh blander smpai hancur,separuh lagi blander macam2 tu jek.Biar kasi ade ketulan2 kacang sket kan.
Then tumis lah bawang kecik,bawang putih, n halia yg dah di kisar tadi dengan minyak.
Masukkan cili kisar n kacang
Gula dan garam secukup rasa.
Done! boleh dihidang bersama nasi impit

p/s:kuantiti  dan jenis bahan bergntg pd citarasa msg2.
enjoy cooking :)





love came from Love

love 
When you want to cry, cry your heart out to Him completely



He'll wipe away your tears,with your hand He created perfectly
Then open up a door, that your mind missed entirely
And then forgive you for sinning,couse you came to Him initially


I may lost my love,but My Love loves me eternally
And if i show Him true love ,my true love will make their way to me
And then insyaAllah from Jannah one day,we'll both look back and see
How our love came from Love,such perfect ecstacy

Jul 9, 2011

Watch Dream High Concert Here!!

{Image source:Google.com}

Korang peminat korea?Kalau ya,pastikan jgn ketinggalan menonton Concert Dream High ok! :) Mesti korang tau kan cite ni.Kalau tak tau,meh kite cite-cite sket.Dream High ini sebenarnya drama bersiri korea yang berkisarkan tentang 6 remaja yang mempunyai cita-cita untuk menjadi seorang bintang terkenal.Demi tuk mencapai cita2 mereka,kesemua remaja tersebut mahu menempatkan diri di sebuah sekolah nie >> Kirin High School.


Kirin High School sebuah sekolah muzik yang sangat terkenal oowhh n ramai artis popular lahir kat sekolah ini.Kepada peminat2 setia drama korea,korang sume patut tgk cite ni ok,sy dah 2 kali repeat dah.Cerita yang best,x menjemukan  and awesome! Yang paling penting pelakon2 dia sume terbaek!  Taec Yeon  and WooYong (2pm), Suzy,Kim Soon-Hyung,Eun Jung and IU.Oho..miss them so much.Setelah 16 episod yang gempak! Jom same2 tengok Concert Dream High dan ubati kerinduan kpd mereka 
Part 1
Part 2
Part 3
Part 4
Part 5


Happy watching guys!! :)

Bersih punya pasal ,guru jadi mangsa.

{Image source:Mr Google}

Bangun pagi-pagi tengok ibu tengah gosok baju.
Tengah mamai-mamai tu tanye ibu.
”Ibu  nak gi mane ni?Sekolah?”
Then ibu pun ckp.”Aah..sekolah”.
Dalam ati punye risau..apesal sekolah pulak?
Bkn ari nie sabtu ke?n bukan ke dah 
planning baik nyer nk gi bercuti ke melake…???
Ibu dok tenung aku  yang kehairanan dgn mulut ternganga ni kan(ok tipu bab tenganga tu).Last2 ibu ckp.”Arahan kementerian”.

Alkisah.kementerian dah menetapkan dan mewajibkan semua sekolah-sekolah di Negeri Sembilan yang bersempadan dengan Kuala Lumpur supaya menjalankan Program Kecergasan pada tarikh 9/7/2011 bersamaan pada hari ini,sabtu.

{Image source:Flickr.com}Stumayhew

Motif nak kene gi sekolah hari ni?Melarang guru-guru dan murid-murid dari meng join kan diri di perhimpunan bersih !
 Macam-macam feedback yang boleh kite dengar
berhubung perkara ini.Jom layan

Pengetua sewaktu meeting:Saya terima arahan dari kementerian awal minggu ini.Saya berharap semua guru dapat memberikan kerjasama dan hadir . Jalankan tugas anda sebagai guru sebaik mungkin, guru yang baik akan disanjung hingga ke akhir hayat.

Guru2 berdedikasi:Baik tuan.

Sesetengah guru yang “amat” berdedikasi:ZzzZZZzzzZZZ

Student yg nakal:Haa???Sekolah?Hari biase pon aku panjat pagar,nie nak suruh lari2 pusing2 padang satu ari.haha…Tak dapat de bai.Buang mase jer.Baik kite buat aktiviti yang lebeh berfaedah<< ????

Student yg baik:Oh eh?Best tu hari sabtu sekolah! Minggu lepas hari sabtu sekolah gak,minggu nie pun sekolah jgk,kalau tiap2 minggu,dri Isnin sampai Sabtu sekolah kan best!!!! Dapat hari2 aku jumpe dierr..mesti dia hensem hari ni.(Pangggg sekali)

Kesimpulan: Kalau nak join ape ape perhimpunan pun,pastikan ia Halalan Toibba,halal lagi baik...Banyak lagi alternatif dan medium laIn yang ada.Bile jadi cam ni kan susah.Terpakse sekolah hari sabtu! Nak pergi bercuti pun kene bertolak petang :)


Footer