Jul 8, 2011

Harry Potter Live Premiere


Kalau korang nk tau,saya penchentA HP! Kalau nk tau la,kalau tak nak tau.dok senyap2,layan jer entri sy ni eh hehe. Ok,just seeing all those picture..it made me feel very emotional.i'm crying! sob sob sob.. :( Hari nie nak update pasal HP Live Premiere yg sempat sy saksikan secara live.To Harry Potter UK page,thanks for the live stream.Alkisahnya..lepas sy dah like page HP UK,sy slalu gak lar join comment2 n sent the love from Malaysia.Sume fan HP sporting giller n they are absolutely die hard fan of HP! Like me.Walaupn kmi dri 2 benua yg berbeza,kat situ x de rase perbezaan langsung.

Ok,skang mase untuk beremosi sket eh..tangkap leleh siket haha.Byk sgt bnde yg dikongsi dan ianya satu perasaan yang tak dapat digambarkan bila semua yang betul2 memahami dan mendalami kisah Harry Potter dapat berkumpul.Kami hidup dan membesar bertemankan novel-novel dan filem-filem HP,watak2 mereka seolah2 hidup dlm 1 dunia yg kami kongsi.Such a moment! Then,malam tadi merupakan satu event penting dapat sy saksikan secara live di page tersebut.(Ayat nak skema jek)



Berdebar seyhh …time tu kul 1.15am wktu Malaysia,kt London x pasti plak.Tpi yg kompemnye petang lar event tu.Excited punye pasal sampai tenung labtop dalam2,macam nak masok dlm screen tu pun ade gak an haha.Bernafas laju semacam bagaikan wat excersice cardio ngee ngee.Tunggu punye tunggu,akhirnya nampak dah kelibat pelakon2 HP kat red carpet tu.Pe lagi senyum meleret lar sy.Rase bahagia giller ala-ala menang award gitu hihi.Tpi still tak puas hati slagi tak nmpak Dan,Rupert n Emma.

Sebenarnya ribuan org dr slrh dnia dah bercamping sejak 5 ari yg lepas kat London tuk event nie.Tgh dok tunggu2 pakwe sy muncol (Dan) Emma Watson yg first  smpai.she's so gorgeous u knoe,like a princess! Rupert n My Danny pun smpai tk lme pastu.they look awesome and I scream like crazy haha..


But my favourite moment will be the last part of these premiere where all the director and cast giving their speeches.Mase tu nangis jgn nk ckp.tisu abis sekotak kot! Sedih sgt..After all these year..it will be end.Suke sgt ayat dri JK n Dan.Separuh perjalanan hidup sy ada HP,and I will always stay with HP until the very end.Lebeh kurang kul 3.30 pg rncgn tu tamat.Skang masa tuk countdown 15 July pulak! Yeahhhhhh...The Speechess..watch it down here.


for more n more HP stuff,visit my tumblr click here >>  SILENCE THOUGHT;TUMBLR 
till then,oho..i'm crying...love from Malaysia (NFF 2011) credit to Ridzuan Mikail 

Jul 4, 2011

banana and heart

{Image source:Flickr.com}xdesx

Tajuk Bi jer hihi..ok2 jum bace satu cite ni nak.Sy jumpe wktu merayau2 kt sebuah website ni.


Maryam, guru kelas Tadika menganjurkan satu permainan yang sungguh menarik untuk murid-muridnya. Setiap murid diminta membawa beg plastik yang berisi pisang yang tertulis nama orang yang paling mereka benci ke kelas pada esok hari. Jadi, jumlah pisang yang perlu dibawa bergantung kepada jumlah orang yang dibenci. 

Keesokan harinya, setiap murid membawa beg plastic berisi pisang masing-masing. Ada yang membawa tiga biji, ada juga lima biji dan paling banyak lapan biji. Semuanya sudah ditulis nama orang yang paling mereka benci.

{Image source:Flickr.com}Andri


"Sekarang simpan pisang tu. Jangan lupa bawa ke mana sahaja kamu pergi selama seminggu. Inilah permainannya. Selepas seminggu, kita akan tahu keputusannya" beritahu Cikgu Maryam. Kanak-kanak tersebut menyimpan pisang masing-masing di dalam beg.

Hari demi hari berlalu, pisang tersebut mula berbintik-bintik dan akhirnya menjadi busuk . Kanak-kanak itu mula merungut dan marah. Mereka tidak menyukai permainan itu lagi kerana selain beg berat, badan berbau busuk.
Ada yang menangis, enggan meneruskan permainan.

Seminggu berlalu, pagi-pagi lagi murid-murid Maryam sudah bersorak. Permainan sudah tamat. Tidak ada lagi beban dan bau busuk yang perlu dibawa.
 "Okey semua, apa rasanya bawa pisang dalam beg ke
sana ke mari selama seminggu?" tanya Cikgu Mayam. Semuanya serentak mengatakan mereka benci permainan itu. Mereka hilang kawan, sering diejek dan terpinggir. Lebih teruk lagi, terpaksa tidur, makan, mandi, bermain dan menonton TV dengan bau busuk.

"Itulah sebenarnya yang berlaku kalau kita simpan perasaan benci pada orang lain dalam hati. Bau busuk kebencian itu akan mencemari hati dan kita akan membawanya ke mana saja kita pergi. Jika kamu sendiri tidak boleh tahan dengan bau pisang busuk hanya untuk seminggu,
cuba bayangkan apa akan jadi kalau kamu simpan kebencian sepanjang hidup kamu" beritahu Cikgu Maryam.

Maryam mengingatkan anak muridnya supaya membuang jauh-jauh perasaan benci daripada membebani hidup. Kemaafan adalah yang terbaik. Menyayangi lebih baik daripada membenci


Moral of the story is.. jangan letak pisang dalam beg haha. Jangan simpan kebencian, dendam kesumat dan apa-apa yang mazmumah dalam hati. Macam pisang yg makin membusuk, begitu juga hati.Dan jgn lah percaye sgt yg cikgu Maryam srh dak2 tu ltk psg dlm beg.X de mknenyer hehe

penerbangan terakhir

{Image source:Flickr.com}Miguel

MAKLUMAT TENTANG PERJALANAN
 ·    Tempat berlepas : Kehidupan dunia
 ·    Tempoh Perjalanan : Cuma seketika dan beberapa meter dalam perut bumi.
 ·    Destinasi : Akhirat
 ·    Masa berlepas : Ketika di datangi Malaikat
 ·    Masa hadir : Ketika dan selepas Nyawa di cabut
 ·    Bentuk tempahan : Tetap, Pasti, dan tidak akan Berubah


SYARAT-SYARAT PERJALANAN
Ditujukan kepada semua penumpang. Diminta ambil perhatian kerana
mereka akan memulakan perjalanan dengan meninggalkan kehidupan didunia
dan menuju ke akhirat. Sila perhatikan ketua anda, semua (pilot)  yang
dikhaskan iaitu Malaikat Maut. Bagi penumpang yang belum jelas,
dapatkan maklumat lanjut daripada kenyataan yang terdapat di dalam Al-Quran
dan Hadis-hadis Rasullullah serta menurutinya dengan berhati-hati.

Sebarang masalah hendaklah di rujuk kepada para ulamak dan cendiakawan.

BARANG MUATAN YANG DI DIBENARKAN
 * 5 meter kain kafan putih
 * Kapas Putih yang secukupnya
 * Muatan lain yang di pertimbangkan :-
 - Amal soleh
 - Sedekah jariah
 - Anak soleh yang mendoakan ibu bapanya
 - Ilmu yang manfaat

PERHATIAN
* Lain-lain muatan yang di tegah adalah tanggungjawab para
  penumpang. Barangsiapa yang tidak mematuhinya akan di denda.

SAAT DAN WAKTU BERLEPAS
 * Semua penumpang yang sudah mempunyai tiket, pasport atau tidak
   mempunyai kedua-duanya hendaklah bersiap-sedia untuk berlepas setiap
   saat jika tidak mahu sebarang kesusahan.

DIULANG
 * Tempahan perjalanan adalah sesuatu yang tetap dan pasti, yang
   tidak perlu diingatkan lagi. Tapi atas dasar peringatan kepada
   para penumpang, maka kami menulis untuk anda semua.  Hendaklah
   anda mengambil perhatian yang sewajarnya tentang  perjalanan ini.

Terima kasih kepada semua kerana memberi peluang terhadap kami
untuk menabur khidmat sepada anda semua.
Semoga bergembira dengan perjalanan yang menarik,sesuai dengan
firman ALLAH surah Al-Kahfi;
Ertinya : " Barang siapa mengharap perjumpaan yang baik dengan
            Tuhannya, maka hendaklah dia mengerjakan amalan yang baik,
            Janganlah pula mensyirikkan ALLAH dengan sesuatu "

leaving hogwarts

Ron Weasly, Harry Potter & Hermione Granger.
Ohoo...harry so cute isn't he? :)

Sobs sobs..it rily sad coz all these preety faces will be gone :( Soon we will see it closed...It was very very emotional .I remember i wept like a child when i read on the last chapter of the deathly hallow.I grew up with these movie and it's very very sad and heartbreaking to see one of the most successful movies of all time is ending and with it an Era. I still remember when i was 12,i read da first book and it made me feel like some kinnda falling in love! love..with all the characters,places and story.Since then i always stay with Harry untill the very end!

here are my collection of all HP's siries..but the 4th book still missing :(
i have to search it somewhere



teach me all about friendship and love :)


11 days more to go ,the time will come..and its all end this 15 July.I was planing to go 2 da cinema with my best friend Ridzuan Razali ..Maybe on 18 July.Mid valley...here i come!Its rily excited to watch the ending yau.Wat will happen,how the scenery and places...is it the same with my imagination and thought ?oho..no one can guess my expectation toward dis movie.Only a die hard fan of HP will understand my feeling. 




nebesss...untill the very end
p/s:please ignore all the gramatical error haha.till then..papai

Jul 3, 2011

menunggu

{Image source:Flickr.com}swardraw

perjalanan yang sgt panjang,penuh berliku
dari hari ia bermula tidak pernah tampak mudah
hikmahnya dijanji pasti
terpulang empunya diri yang akan melakar
saat itu akn tiba.
menunggu saat itu
dan terus menunggu


Footer